Képes beszámoló a márciusi kirándulásról

Az év első közös kirándulására március 24-én került sor. Ezúttal a Pilis legdélebbi részén barangoltunk. Csobánkáig hévvel, majd busszal utaztunk. Csobánka szélén indul a turistaút, melyen az Oszoly-csúcsra lehet feljutni (328 m). Egy órás könnyű gyaloglás után felértünk a tetőre.  Hatalmas apostoli kettős-kereszt és zászlótartó várja az ide érkezőket. Nagyszerű kilátás is élvezhető innen, különösen tiszta időben. Nekünk nem volt ebben részünk, de Csobánka település makettszerű elhelyezkedését megcsodáltuk alattunk.

Tovább haladva a Kevélyek tömbjét céloztuk meg. A Kis-Kevély északi oldalában található Mackó barlang volt következő állomásunk. Itt még hófoltokkal is találkoztunk. A Kevély-nyereg felé vettük utunkat, ami meglehetősen sáros, csúszós volt, köszönhetően az északi fekvésnek. A nyeregben jóízűen fogyasztottuk el ebédünket. Itt már érezhető volt nagyobb turista mozgás, és a napsugarak is előbújtak. Jól megépített esőbeálló biztosítja itt a kényelmet.
A nyeregből végig lefelé haladva előbb a Teve-sziklához értünk, majd a Köves-bércen áthaladva Pilisborosjenő határában a Bécsi útnál kötöttünk ki.
Ezen a napon 15-en élveztük a természet kissé késésben lévő ébredezését. Útközben kellemes beszélgetések tették emlékezetessé az együttlétet.