Hibaüzenet

• Notice: Undefined offset: 1 _blockreference_formatter_get_block() függvényben (/var/www/web/clients/client26/web23/web/sites/all/modules/blockreference/blockreference.module 403 sor).

Képes beszámoló a 2017. szeptemberi kirándulásról

Rendhagyó kirándulásra indultunk szeptember 9-én, ugyanis közös kirándulásaink 12 éves történetében ez volt az első 2 napos kirándulás! Persze, előzetesen felmértük az igényeket, és ez alapján foglaltunk szállást is a Somhegyi turistaházba.

Összesen 16-an indultunk el a Batthyány térről, négyen csak a szombati 1 napos kirándulásra jöttek. Hévvel és busszal utaztunk, Dobogókő közelében a Kétbükkfa-nyeregnél szálltunk le. Az első napon 15 km várt ránk, 470 m szintkülönbséggel.

Az első pihenőt a Pilis-nyeregben tartottuk, ahol megtudtuk, merre van a Menyország. Innen végig lefelé vezetett az utunk, a Kémény szikláig. Ez egy gyönyörű kilátópont, közvetlenül alatta fekszik Klastrompuszta, amit mint egy makettet szemléltünk. De látni lehet az egész Gerecsét és a Dunát is. Aki óvatos, kellemes napozást is betervezhet ezen a helyen.

Innen sokáig felfelé vezetett az út, hiszen fel kellett jutnunk a Pilis-tetőre, ami az egész hegység legmagasabb pontja (756 m). A pár évvel ezelőtt átadott Boldog Özséb kilátó tetejéről most szép körkilátás nyílt, köszönhetően a tiszta időnek. Az ebédidőt is itt tartottuk a kilátó tövében lévő asztaloknál.

Ebéd után úttalan utakon haladtunk, mivel következő úti célunk a Vaskapu szikla volt. Ide jelzett úton nem lehet eljutni, ezért jó helyismeret és - nem mellesleg - jó fizikum és szédülésmentesség is szükséges annak, aki közelről szeretné megcsodálni ezt a - hazai viszonyok között - ritka látványt. Néhányunknak kisebb nehézséget jelentett a szikla megközelítése, illetve az onnan történő lejövetel, de baj nélkül megúszta mindenki.

Pilisszentkereszt határában elbúcsúztunk 4 társunktól, akik hazautaztak, mi pedig elsétáltunk a turistaházig, ahová fél 6-kor érkeztünk meg. A házat 3 évvel ezelőtt adták át a turista forgalomnak, korábban erdészházként működött. Teljes felújítás után magas színvonalú berendezéssel, igen jó állapotban lévő házat vettünk birtokba, mindenki nagy megelégedésére.

Sajnos, az eredetileg tervezett szalonnasütésről le kellett mondanunk, tűzgyújtási tilalom miatt. Így hát a vacsorát a házban költöttük el, élvezve a jól felszerelt konyha eszközeit. A borkóstolót azért sikerült megtartanunk, sommelier hiányában mindenki a saját borát reklámozta. Az este során megtapasztaltuk, milyen gazdag népdalkinccsel rendelkezünk.

Másnap gyönyörű napsütésre ébredtünk! 9 órakor átadtuk a házat a gondnoknak, és elindultunk félnaposra tervezett utunkra.

Első megállónk a ciszterci kolostor romjainál volt, Pilisszentkereszt határában. Kevés számú, de szépen megőrzött oszlop maradványt láthatunk itt. Közvetlen közelében található a Klastrom kút, hajdan ez biztosíthatta a szerzetesek vízellátását. Fél óra múltán a Mária pad nevű erdei tisztáshoz értünk, ahol kicsit megpihentünk. A tisztás közepén álló hatalmas fa oldalán szép Mária kép mutatja, honnan ered a hely elnevezése. Kissé tovább az út mellett van az Ördöglyuk barlang, korláttal védett a leesés ellen. Újabb fél óra múltán megérkeztünk két napos túránk utolsó állomásához, a Zsivány sziklákhoz. Lenyűgöző látványt nyújtanak a 10 méter magas sziklák és a közöttük lévő repedések, mélyedések.

Nem sokkal dél után visszaértünk Pilisszentkeresztre, ahol a busz megérkezéséig még egy frissítőre is volt időnk. Délután fél 3-kor már mindenki otthon lehetett.

A 2 napos kirándulás bővelkedett látnivalókban, ideális kirándulóidő volt végig, és jó élmény volt a turistaházban töltött idő is. Közös véleményként hangzott el, hogy érdemes lenne jövőre is hasonló hétvégét tervezni.