Hibaüzenet

• Notice: Undefined offset: 1 _blockreference_formatter_get_block() függvényben (/var/www/web/clients/client26/web23/web/sites/all/modules/blockreference/blockreference.module 403 sor).

Képes beszámoló a 2015. áprilisi kirándulásról

Szerencsésnek mondhatja magát az a húsz kiránduló társunk, aki fittyet hányt a meteorológusok borúlátó előrejelzésére, és részt vett az áprilisi kiránduláson. Az egész héten ragyogó nyári időjárást felváltotta ugyan egy-két hűvös nap, de esővel nem kellett számolnunk.
Rendhagyó módon a Szent Imre templom előtt gyülekeztünk, és autókkal utaztunk Dömösig.
Az úticél a Rám-szakadék volt, ahol 7 éve jártunk utoljára. Azóta ragyogóan kiépítették a biztonságos haladást segítő korlátokat és létrákat.

Első megállónk a Szentfa kápolnánál volt, ahol megismerkedtünk a dömösiek szent helyével. Innen két különlegesen szép túra indítható: az egyik a Vadálló kövek mentén a Prédikálószékre vezet, ami elég nehéz útvonal, míg a másik a Rám-szakadék felé tart. Az említett kiváló és tartós biztosítás mellett a szurdokon való végig menetel ma már csak átlagos felkészültséget igényel. Igaz, szerencsénk volt abban is, hogy a patakban csak alacsony vízállással találkoztunk. Többen most voltak először itt, őket különösen lenyűgözte a meredek sziklafalak látványa!

Kiérve a szurdokból, pár perces gyaloglás után nagyszerű pihenőhelyhez értünk, padokkal, asztalokkal ellátva. Itt megebédeltünk, és csodálkozva tapasztaltuk, hogy milyen nagy tömeg érkezik utánunk a szurdok felől. Lehettünk úgy 60-70-en a tisztáson!

Tovább indulva a Szakó-nyeregig mentünk, ahol jobbra a Téry útra fordultunk. Innen már könnyű turistaúton haladtunk egészen Dömösig. Közben megcsodáltuk Körtvélyes szép rétjeit és a Duna túlsó partján magasló Szent Mihály hegyet is. Elhaladtunk Kristófcsik Ottó erdész kopjafája mellett is. A prépostság romjainál értük el Dömöst. Mielőtt haza indultunk, még egy frissítőre, fagyira is jutott idő. Köszönhetően az autós megoldásnak, délután 5-kor már mindenki az otthonában lehetett.